Uyarı!

Bu blogda sinema, kitap ve müzik ile ilgili yazılar bulabileceğiniz gibi; deli saçması üretimlerimizle de karşılaşabilirsiniz.

Yazarlar

Metallica 2008

2008/04/20


Üçüncü ziyareti için 27 Temmuz Pazar günü Ali Sami Yen Stadyumu'nda olacak Metallica. Bilet fiyatları 50 ile 350 YTL arası değişiyor ve çoğu da tükenmiş durumda..
*********
Yıl 2008.. Performans muamma. Kemik fan kitlesi arasında da bölünme söz konusu. Kimisi gidecek ve dinleyecekler efsaneleri. Bir diğer kesim ise saygı kavramına sığınarak gitmeyi reddediyor. İlk göz ağrılarını kaybetmekten korkuyorlar belki de Axl Rose faciasından sonra. Eski kayıtları dinlerken dahi konser performansı akla gelen bireyler uzaklaşmıştı GnR'dan. Bugün görüştüğüm arkadaşlarımdan biri de aynı olayın bir başka grup sayesinde başına geldiğini, tüm albümlerini severek dinlediği halde konser performansının ardından soğuduğunu anlattı bana (diddy'ye selam ederim). Metallica'yı eski haliyle hatırlamak isteyen ve konsere gitmeyi aklının ucundan dahi geçirmeyen bir birey olarak bana hak veren birinin daha olduğunu gördüğüme sevinmiştim ki biraz araştırma ile benim gibi düşünenlerin sayısının hiç de az olmadığını farkettim. Benim için Metallica St. Anger albümü ile zaten olayını bitirmişti. Eski tadı aramayı bırakmış, denizden babam çıksa yerim mantığı ile beklemiş olsam bile hayal kırıklığı yaşatmıştı. Piyasaya uymayı seçiler. Napster tartışmasındaki tavırlarından eser kalmadı. Kemik kitlenin bir kısmını orada tükettiler. Yeni nesil sözüm ona fanlar ise müthiş bir dönüş olarak nitelendirdi St. Anger'ı. Üstüne bir de Trujillo'ya çamur attılar, onun zaten prensin yanından, Ozzy Osbourne'ün yanından geldiğini bilmeden Metallica'ya layık görmediler.. Bu müthiş yetenekli adamı da kaynatmaya çalıştılar da çabucak kendini kanıtladı yeni yetmelere..

Günden güne müzik de dinleyicisi gibi değişti, zilyon türe dağıldı. Arkasına turntable alan da aynı tarzı yaptı, gözleri kapalı paramparça söyleyen de. Pazarın cinliklerine karşı sapasağlam duruyor görünenler de pazarın oyuncağı oldu haliyle. Elde kalan yegane varlık da St. Anger ile yenilerin ağzına bir parmak bal çaldı, efsane geri dönüyor formatıyla turnelere daldı. Oysa ne kadar gurur verici bir MTV Icon düzenlendi, Metallica geçti dünyadan dedirtti, çocuklar için cdler dvdler saklamayı şart hale getirdi.

Dünya gözüyle son kez görülür belki çoğu kişi için Metallica ama bu riski almaya değer mi? Sanırım sorunun cevabı hangi beklentiyle gittiğinize bağlı. Yorum butonu da altta..

8 Yorum:

Adsız dedi ki...

Herkesten önce Metallica vardı.Herkesten sonra da Metallica kalmalıydı.Halen lafları geçtiğinde saygı duyuluyorken daha fazla uzatmamalıydılar.

7.oda dedi ki...

evet kesinlikle size katılıyorum..
nokta konması gereken yerde virgül ile oyalanılmaya başlanınca cümlenin tüm anlamı değişiyor malesef..

Adsız dedi ki...

ben sizin gibi düşünmüyorum.Metallica'nın ölüsü bile o stadı doldurur.Sizin gibi düşünenler gelmese de olurlar.O stad dolar zaten sizin gibilere ihtiyaç yok.

Adsız dedi ki...

bahadır isimsiz yorumları da yayınlama konusunda oldukça cömert davranıyor.Bloga farklı düşüncelerde bir sürü insan giriyor ama hiç biri diğerine çamur atmıyor.O stad grubun hatrına olsa dahi dolar ki ben bahayla aynı görüşte değilim performans konusunda ama bahsettiği de son derece mantıklı bir sebep.Eski Metallica'yı izleyemeyebiliriz doğru..

baha dedi ki...

@ Anonymous 2

Stadı dolduramaz diye bir cumle goremedim ben acikcasi yazida. İsteyen gider, isteyen gitmez. Gidenin de gitmeyenin de kendine göre sebepleri vardir. Ben "gitmeyen" olarak kendi sebebimi yazdim, size de -eger konsere gidiyorsaniz- iyi eglenceler derim.

Adsız dedi ki...

Setlist eski şarkılardandır zaten ama grup eski halinde mi?

Adsız dedi ki...

metallica daki bu değişimleri hangimiz yaşamadık ki? bu bile onun ne kadar gerçek olduğunun kanıtı değil midir? 30 lu yaşlarımızdan sonra "Efsane geri döndü" dedirtebilmek için ne taklalar atıyoruz alemlerde :) Ama yaş geçiyor hiçbirşey eskisi gibi kalamıyor Metallica da öyle malesef...Gidelim eskileri yad edelim derim ben.

baha dedi ki...

Gectigimiz gunlerdeki Judas Priest performansından sonra ben yasla ilgili konusmuyorum artık :) Metallica da ayni tadi verir umarim..